چکیده :
ترجمه ماشینی :
فلسفه را نقد مقولات تعریف کرده اند.
و هرگاه تلاش شود تا شکلی از نظر فکری منسجم برای محتوای معنوی مسیحیت ارائه شود، فلسفه، که به این شکل فهمیده میشود، وظیفهای دارد که باید انجام دهد.
از زمان اندیشه اسکندریه، این اندیشه نقش خود را در تعیین شکل آموزه مسیحی ایفا کرده است.
و اگر چه متکلمان به طور دقیق کوشیده اند که مطالعه خود را مستقل از پیش فرض های فلسفی کنند، اما این تلاش هرگز نمی تواند کاملاً موفق باشد.
دین ممکن است مستقل از فلسفه به خودی خود وجود داشته باشد، اما الهیات، که بیانیه آن از نظر عقل یا عقل است، نمی تواند از اصطلاحات و مقولات عقلی استفاده کند، بدون اینکه اولاً بپرسد که متافیزیک در مورد دامنه اعتبار آنها چه چیزی باید آموزش دهد.
این که این امر در زمان ما به طور فزاینده ای به رسمیت شناخته می شود، با اهمیت فزاینده ای که به «فلسفه دین» به عنوان زمینه مشترکی که فیلسوف و متکلم ممکن است بر اساس آن ملاقات کنند و نتایج را با مزیت متقابل و غنی سازی حوزه های مربوطه خود مقایسه کنند، نشان داده می شود.
فکر حال، اگر این ارتباط بین الهیات و فلسفه برای هر دو مطالعه مفید باشد، ممکن است انتظار داشته باشیم که در مورد اخلاق مسیحی و فلسفه اخلاق نیز همینطور باشد.
این موضوعات آنقدر نزدیک به هم قرار دارند و در نقاط بسیار زیادی در تماس هستند، که تقریباً شگفتآور است که اغلب در انزوای مقایسهای با آنها برخورد میشود.
هدف این مقاله تلاش برای نشان دادن برخی از این نقاط تماس و نشان دادن این است که چگونه هر یک از این تقسیمات تاریخی اخلاق برای روشن کردن مشکلات دیگری اقتباس شده است.
از یک سو، از آنجایی که آموزه های اخلاقی مسیحیت باید تا حد زیادی با عباراتی تدوین شود که تاریخچه فلسفی طولانی در پشت خود داشته باشد، مهم است که تاریخ و کاربرد آن به وضوح درک شود.
در اینجا گرایش دارم فلسفه اخلاقی به عنوان ارائه نقد مقولات اخلاقی خدمت می کند.
اما از سوی دیگر، حقایق اخلاقی که زیربنای ایمان و زندگی مسیحی هستند، ممکن است به محتوای i: فلسفه شفاهی، هم عرض و هم عمق بیافزایند، و در پرتو فکر عهد جدید ممکن است آشکار شود که راه حل در چه جهتی مشخص می شود.
از داستان، دائمی ترین مشکلات اخلاقی باید جستجو شود.
از این رو، هدف این صفحات بررسی مرز اخلاق فلسفی و مسیحی، و با بررسی چندین مفهوم اصلی فلسفه اخلاق - مانند ایده فضیلت به عنوان مثبت و ترکیبی، ارزش فرد و تقدم دلیل عملی، اجتماع خیر، به رابطه باطن و ظاهر، یا جنبه های ایستا و پویای فضیلت پایان می دهد - و اهمیت فلسفی آنها را ردیابی می کند تا نشان دهد که چگونه این امر با اعمال آنها در مورد آنها بسط و غنی می شود.
آموزش عهد جدید
philosophy has been defined as a criticism of categories; and whenever an attempt is made to provide an intellectually consistent form for the spiritual content of christianity, philosophy, so understood, has a function of its own to perform.
since the days of alexandrian thought, it has played its part in determining the form of christian doctrine; and although at tunes theologians have sought to make their study independent of philosophical presuppositions, yet that effort can never be completely successful.
religion may exist in its own right independently of philosophy, but theology, which is its statement in terms of the intellect or reason, cannot afford to use intellectual terms and categories without first inquiring what metaphysics has to teach regarding the range of their validity.
that this is increasingly recognised in our own day is shown by the growing importance assigned to the "philosophy of religion", as the common ground on which the philosopher and the theologian may meet and compare results to the mutual advantage and enrichment of their respective spheres of thought.
now, if this contact between theology and philosophy is of advantage to both studies, we may expect the same to hold as regards christian ethics and moral philosophy.
these subjects lie so close together, and are in contact at so many points, that it is almost surprising that they have so often been treated in comparative isolation.
it is the object of this essay to attempt to indicate certain of these points of contact, and to show how each of these historical divisions of ethics is adapted to throw light on the problems of the other.
on the one hand, since the ethical teaching of christianity must be largely formulated in terms which have a long philosophical history behind them, it is important that that history and usage should be clearly understood; tend here moral philosophy is of service as providing a criticism of ethical categories.
but on the other hand the ethical facts which underlie the christian faith and life may add both width and depth to the content of i: oral l philosophy, and in the light of new testament thought it may become apparent in what direction the solution at certain of tale most persistent ethical problems is to be looked for.
it is thus the aim of these pages to examine the borderland of philosophical and christian ethics, and by examining several of the chief concepts of moral philosophy - such as the idea of virtue as positive and synthetic, the value of the individual and the primacy of the practical reason, the community of the good, end the relation of the inward and outward, or the statical and dynamical, aspects of virtue - and tracing in outline their philosophical significance, to show how this is extended and enriched when they are applied to the teaching of the new testament.